Join UP
Regional Director
"Туризм — це індустрія мирного часу. Неможливо готуватись до того, щоб відправляти чартери, коли в небі літають ракети. Звичайно, ми розуміли, що ризики високі, але вірили в те, що катастрофи не станеться. Крім того, у нас уже був схожий досвід у 2014 році, коли був окупований Крим та почались бойові дії в Донецькій та Луганській областях."
Join UP! — український туроператор, що був заснований у 2010 році. За 13 років став одним із найсильніших туроператорів та найпотужніших гравців на туристичному ринку України. До початку повномасштабної війни займав 30% українського ринку. Станом на 2023 рік — 40% ринку. Оборот у 2021 році — $400 млн. Організації, які працюють під брендом Join UP!™, також представлені в Казахстані, Естонії, Латвії, Литві, Молдові, Польщі та Румунії. Головний офіс Join UP! знаходиться в Києві.
Коротко про себе - ім’я, посада, компанія та чим займається компанія
Із грудня 2022 р. Антон Савченко обіймає посаду Regional Director Join UP! UMK (Ukraine, Moldova, Kazakhstan).
Антон відповідає за розвиток бізнесу Join UP! України, Молдови та Казахстану, відповідно до глобальної стратегії компанії.
До команди Join UP! Антон приєднався у 2013 році в якості менеджера з продажів. У 2015 році став Regional Head, а у 2018 — Head of Sales and Business Development.
Join UP! — український туроператор, що був заснований у 2010 році. За 13 років став одним із найсильніших туроператорів та найпотужніших гравців на туристичному ринку України. До початку повномасштабної війни займав 30% українського ринку. Станом на 2023 рік — 40% ринку. Оборот у 2021 році — $400 млн.
Організації, які працюють під брендом Join UP!™, також представлені в Казахстані, Естонії, Латвії, Литві, Молдові, Польщі та Румунії. Головний офіс Join UP! знаходиться в Києві.
Організації, які працюють під брендом Join UP!™, разом з авіакомпанією SkyUp Airlines утворюють групу бізнесів UPfamily. Станом на 2023 рік вона об’єднує понад 1500 співробітників у всіх країнах, де представлена
Join UP! у цифрах:
На ринку з 2010 року — 5,5 млн туристів за період оперування
До початку повномасштабної війни займав 30% українського ринку. Станом на 2023 рік — 40% ринку.
Наразі співпрацює з 7000 агенцій у 8 країнах.
Кількість власних і франчайзингових агенцій станом на січень 2023 — 130+.
У портфелі туроператора понад 7000 доступних для резервації готелів, серед яких 250 ексклюзивних.
Оборот у 2021 році — $400 млн.
У рекордному для українського туристичного ринку 2019 році Join UP! відправив на відпочинок до Єгипту 665 000 туристів. При цьому виконував 65 рейсів на тиждень до Єгипту.
Станом на січень 2023 команда туроператора складається зі 150 співробітників у 8-ми країнах.
Разом із авіакомпанією SkyUp Airlines утворює групу бізнесів UPfamily, що налічує понад 1500 співробітників.
Ситуація з компанією до війни. Як би сам учасник описав стан сфери та компанії до війни
Туристична індустрія сильно постраждала через пандемію коронавірусу. При цьому ми очікували на інтенсивне відновлення попиту в 2022 році. В інших країнах так і сталося — зі зняттям антиковидних обмежень подорожі різко пішли вгору. Крім того, у 2021 році Україна показала чудові результати щодо в'їзного туризму завдяки відкриттю прямого авіасполучення з країнами Перської затоки. Ми очікували досягти ще кращих показників у 2022-му.
Якщо говорити саме про Join UP!, то туроператор зумів зберегти свої позиції в складному 2020 році, коли багато країн закрили кордони та майже зупинили подорожі. Навіть тоді, згідно з даними внутрішньої статистики компанії, разом із Join UP! відпочили 449,35 тис. туристів. А вже у 2021 році послугами туроператора скористались вдвічі більше людей — 964 776 осіб. Утім, це все ще було менше доковідного 2019 року, коли з нами подорожували 1,015 млн українців. Але саме в 2022 році ми розраховували оновити свій рекорд.
Чи готувалась компанія до можливої війни? Як саме?
Туризм — це індустрія мирного часу. Неможливо готуватись до того, щоб відправляти чартери, коли в небі літають ракети. Звичайно, ми розуміли, що ризики високі, але вірили в те, що катастрофи не станеться. Крім того, у нас уже був схожий досвід у 2014 році, коли був окупований Крим та почались бойові дії в Донецькій та Луганській областях. Тому ми були впевнені, що допоможемо нашим туристам у будь-якій ситуації. Саме так і сталось — ми змогли оперативно відреагувати та домовитись із готельєрами, щоб продовжити на пільгових умовах проживання для мандрівників, які на момент початку війни були за кордоном.
Які рішення стосовно бізнесу та команди компанія приймала в перші години та перші тижні війни
Компанія організувала евакуацію для співробітників у західні області України. Крім того, для тих, кому це дозволено законодавством, була можливість виїхати за кордон і розміститись в одному з готелів наших партнерів. Ми допомагали з цим буквально з перших хвилин вторгнення. Водночас частина працівників долучилась до лав ЗСУ, тероборони та інших підрозділів сил оборони. Співробітники в перші дні створили добровольчий батальйон у структурі МВС та допомагали поліції підтримувати охорону порядку в столиці.
Як змінився чи адаптувався продукт компанії через війну?
Перш за все, ми диверсифікували бізнес. Почали роботу туроператори, що працюють під брендом Join UP! в Естонії, Латвії, Литві, Казахстані, Польщі, Румунії. Крім того, ми розвиваємо бренд Join UP! у Молдові, де він представлений з 2017 року. Це дозволяє підтримувати оперативну діяльність та компенсувати зменшення об’ємів на українському ринку.
Щодо саме українського ринку, то ми адаптували логістику до нових умов — закритого авіапростору. Відповідно, пропонуємо автобусні тури з міст України та авіатури з найближчих до наших кордонів аеропортів: наразі це Кишинів (Молдова) та Жешув (Польща). Утім, ближче до літнього сезону буде можливість вильоту з інших міст Польщі, а також Румунії.
Слід зазначити, що послугами туроператора користуються українці, які вимушено проживають за кордоном. Вони частіше замовляють наземне обслуговування, а дістаються до місця відпочинку самостійно. Ми завжди намагаємось бути гнучкими й дбати про потреби туристів. Минулого року ця стратегія підтвердила свою дієвість, адже ми змогли адаптуватись до нової ситуації й продовжити діяльність навіть у надскладних умовах війни.
Що змінилось в підходах до управління компанією через війну? (напр. горизонт планування, підходи до планування, способи та інструменти управління тощо)
Команда вже була навчена працювати автономно — на це вплинув період пандемії. Як результат, нам не довелось робити якихось радикальних змін — усі працюють і демонструють результати, незалежно від того, де знаходяться.
Щодо горизонта планування, то це тренд, який ми бачимо з ситуації з бронюваннями. Якщо до 2020 року люди планували подорожі за пів року, то після карантинних обмежень цей період скоротився до 2–3 тижнів. Зараз ситуація така сама з повномасштабною війною. Планують іноді за місяць, а іноді і за тиждень. Все дуже залежить від контексту та прогнозів щодо воєнних дій. Тому ми теж перелаштувались на такий досить гнучкий формат.
Щоправда, українці навіть тут можуть здивувати, адже деякі ранні бронювання все ж зберігаються, і вже зараз ми маємо придбані тури на літо 2023. При цьому популярні готелі частіше бронюють заздалегідь — в останній момент у них майже не потрапити.
Який стан компанії після року війни. Які плани на майбутнє?
Туроператор утримує позиції, розвивається. Ми стали міжнародним гравцем, і це не вимушене рішення через війну. Насправді, ми довго йшли до цього й планували вихід на нові ринки, але трагічні події внесли певні зміни в наші дії –– швидкість ухвалення рішень, гнучкість та готовність до нових викликів стали вже буденністю. Та це точно не вплинуло на якість, адже на всіх нових ринках бренд Join UP! так само пропонує перевірений продукт, ексклюзивні готелі та формати відпочинку з урахуванням різних потреб туристів. Ми плануємо збільшувати присутність у різних країнах, локалізуючись та вивчаючи їх зсередини, але також мріємо скоріше повернутись до повноцінної роботи в Україні після перемоги.
Які основні уроки, які менеджер/компанія виніс через війну
Важливо вірити у команду, країну, ЗСУ, людей. Це основне, разом ми здатні протидіяти навіть неможливим обставинам.
Інший урок – більше стосується міжнародного досвіду: як би світове суспільство не підтримувало нашу країну, бізнес залишається бізнесом, треба бути готовими постійно доводити експертність компанії та якість продуктів та послуг. Та й ми, як міжнародний бізнес із українським корінням, зацікавлені у тому, аби Україна поставала перед очима наших партнерів у світі все більше як сильний гравець, а не жертва, що шукає поступок.
Соц. імпакт під час війни – чи були якісь прояви, чи це можливо в таких важких умовах
Туристична галузь все ж у складній ситуації, тому ми обмежені в ресурсах, але шукаємо можливості допомагати своїй країні. При цьому ми розуміємо, що не можемо залишатись осторонь, адже не маючи великих фінансів для донатів, можна відкривати збори, ставати голосом України у світі, соціальний імпакт зараз – це не просто “можливо” у важких умовах, це є однозначно обов’язком, що кожна свідома компанія має взяти на себе.
Ми привертаємо увагу до благодійних проєктів і допомагаємо великим платформам збирати гроші на допомогу Україні. Так, ми маємо спільний проєкт з ініціативою UNITED24 — при бронюванні будь-якої подорожі Join UP! у додаткових послугах туристи через агентів, до яких звертаються за турами, можуть поставити галочку “1€ donation to save Ukrainian lives”. Це додає донат до вартості туру, який спрямовується на медичну допомогу. Крім того, наразі туроператор працює над проєктом організації відпочинку для українських дітей із особливими потребами. Ми й надалі будемо шукати різні можливості допомагати країні.
Comments