top of page

Дмитро Гринь

Jooble
Chief Executive Officer

"Рішення перше – повністю зупинити роботу на ринках Росії та Білорусі. Наші сайти в цих країнах стали недоступними для пошуку роботи"




Jooble – це міжнародний сайт з пошуку роботи, яким щодня користуються мільйони людей у 69 країнах світу. Сьогодні Jooble входить в TOП-10 сайтів за відвідуваністю у світі в сегменті Jobs And Employment (за даними SimilarWeb). Щодня Jooble агрегує вакансії з понад 140 000 ресурсів з усього світу: корпоративних сайтів компаній, соціальних мереж, класифайдів та інших ресурсів. Таким чином, всі пропозиції про роботу доступні в одному місці.

Дмитро Гринь – СЕО міжнародного напряму агрегації у Jooble, експерт у галузі інформаційних технологій. Працює у компанії 15 років, 12 із яких – на управлінських позиціях. Наразі у ролі СЕО Дмитро відповідає за розвиток усередині компанії організаційної спроможності до створення значно більшої цінності для клієнтів.



Ситуація з компанією до війни. Як би ти описав стан сфери та компанії до війни?


Почну зі сфери працевлаштування в цілому: annual growth rate у сфері працевлаштуванні за останні 10 років складав 7%. Світовий ринок праці був дуже активним, адже він вже відновився після пандемії Covid з локдаунами, які сильно вплинули на нього. Станом на початок 2022 року темпи зростання галузі досягли рівня доковідних часів. Звісно, це мало позитивний вплив, і в нас, з точки зору бізнесу в Jooble, все йшло добре. Ми активно працювали в Україні та ще 68 країнах, будували плани на рекордні для нас доходи та показники протягом 2022 року, наймали спеціалістів для розширення команд. Ми були досить оптимістично налаштовані та очікували на те, що далі наша сфера буде зростати, а ми будемо далі розвиватися ще швидше, ніж вона. На відміну від більшості країн, де ми працюємо як агрегатор вакансій, в Україні до війни ми додатково розвивали продукт, що допомагав роботодавцям і пошукачам швидше знаходити один одного, і мали великі плани щодо нього. З початком повномасштабної війни цей продукт втратив свою актуальність. Якщо ж говорити про наш моральний стан, то, звісно, всі в команді активно слідкували за новинами та з наближенням війни рівень напруженості у нас теж відповідно зростав.


Чи готувалась компанія до можливої війни? Як саме?

Не можу сказати, що компанія повноцінно готувалась до війни. З одного боку, нам важко було повірити, що дійсно у 21 столітті може початися війна такого масштабу. З іншого боку, ні в кого з команди не було досвіду, як саме “працює” війна, тому для нас це була одна величезна невизначеність. Ми не могли зрозуміти, які кроки взагалі ми можемо робити для того, щоб вони насправді були корисними. Ми створили групу швидкого реагування, яка за потреби займалась би підтримкою співробітників. Крім того, ще до початку війни ми активно почали збирати гроші та організували акцію для співробітників: в окремій групі у Slack ми запропонували всім охочим зробити пожертвування у фонд “Повернись живим” для підтримки армії, які потім компанія подвоїла. За час вторгнення компанія та її співробітники пожертвували понад 45 млн грн.

У цілому, за 16 років існування компанії ми пережили низку криз різного роду та зрозуміли, що найкраща підготовка бізнесу до кризи – це диверсифікація та децентралізація. Саме це дозволило нам продовжити функціонувати. На підтримку цієї ідеології іще в період пандемії ми перейшли на remote-first формат роботи. Він означає, що ми підтримуємо бажання співробітників працювати віддалено з України чи будь-якої точки світу, а офіси в Україні залишаються відкритими для тих, хто обирає працювати з офлайн. Завдяки цьому всі наші співробітники, які сильно переймались за безпекову ситуацію, мали можливість виїхати напередодні чи під час війни та продовжити працювати у більш комфортних та безпечних для них умовах.


Які рішення стосовно бізнесу та команди (персоналу) компанія приймала в перші години та перші тижні війни ?


Рішення перше – повністю зупинити роботу на ринках Росії та Білорусі. Наші сайти в цих країнах стали недоступними для пошуку роботи, замість цього ми розмістили на них звернення до росіян і білорусів. Нашою метою було донести до якомога більшої кількості людей, що насправді відбувається в Україні. Також одним із перших рішень було виплатити авансом заробітну плату всім співробітникам Jooble у рамках фінансової підтримки. Співробітникам, які знаходились у зонах бойових дій, ми допомагали з організацією евакуації, а всім охочим виїхати з великих міст чи України ми допомагали з пошуком житла та трансферами до нових тимчасових місць проживання.


Як змінився чи адаптувався продукт компанії через війну?


Оскільки компанія працює не лише на український ринок, а ще на 68, то не можна сказати, що продукт кардинально змінився через війну. Ми продовжили активно розвиватись на світовому ринку праці як агрегатор вакансій згідно з нашими довоєнними планами. В Україні, де ми, окрім агрегатора, розвивали ще один продукт для роботодавців, відбулись певні зміни. Перш за все, ми зробили повністю безкоштовне розміщення вакансій для тих бізнесів, які були готові наймати людей під час війни, та розробили окремий продукт HelpUkrainians для українців, які шукають роботу за кордоном. HelpUkrainians - це ресурс для працевлаштування у країнах Західної Європи українських біженців, які були змушені покинути свої домівки через російську військову агресію. На сайті можна дізнатись перелік документів, необхідних для працевлаштування; отримати поради, як безпечно знайти роботу; а також дізнатися про вакансії для українців в інших країнах. Восени ми зупинили розвиток продукту для роботодавців і пошукачів в Україні, більшість працівників з цього проєкту було переведено на інші проєкти. Всі інші продукти, що працюють на іноземних ринках, не зазнали змін, зумовлених війною.


7Що змінилось в підходах до управління компанією через війну?

Через рік життя й роботи в умовах війни вже здається, що два роки ковіду готували нас до неї, тому, коли все почалось, нам не потрібно було вносити кардинальних змін в нашу роботу. Звісно, ми зіштовхнулись з певною невизначеністю та хаосом на початку, як і всі, але за лічені тижні подолали їх.


Перш за все, ми побудували внутрішню комунікацію, яка дозволяла нам постійно тримати контакт зі співробітниками й підтримувати їхній емоційний стан. На самому початку робота джублерів перетворилась на справжній хаос, адже люди були в сильному стресі, вони працювали понаднормово аби відволіктись від війни, волонтерили, донатили, майже не відпочивали. Деякий час планування просто не працювало, тому для нас стало певним викликом привести всіх і все до якогось робочого графіку і потурбуватись про фізичний і ментальний відпочинок наших людей.


Також 24 лютого ми ввели мораторій на звільнення, який діяв до травня 2022 року. У цей період Jooble працював у повному складі без скорочень та затримок у виплаті гонорарів. Це ж стосується і тих співробітників Jooble, які вступили до лав ЗСУ – компанія продовжує виплачувати їм зарплату у повному обсязі.


Коли почались проблеми з електропостачанням та з’явилась загроза блекауту, ми створили всередині компанії роль Resilience Manager, що передбачала підготовку людей до можливих блекаутів: ми закупили павербанки, перетворили офіс на пункт незламності, взявши в оренду, а потім і закупивши генератори, створили запаси води/їжі, склали рекомендації щодо дій у критичній ситуації, облаштували Starlink для постійного зв’язку та доступу до інтернету, взяли в оренду будинки з генераторами, які стали б прихистком для співробітників під час блекаутів тощо.


Який стан компанії після пів року війни? Які плани на майбутнє?


У вересні 2022 ми закінчили роботу над новою стратегією агрегатора. Як тільки новий план був готовий, ми почали наймати нових спеціалістів, необхідних для реалізації цієї стратегії, та розробляти новий дизайн. Одним із важливих кроків на майбутнє стало планування цілей на 2023 рік. Що стосується цілей на 2022 рік, то ми їх не змінювали через війну і завдяки неймовірним зусиллям усіх людей в компанії ми досягли запланованих фінансових показників.


Які основні уроки, які ти як менеджер виніс через війну?

По-перше, найкраще, що можна робити в умовах невизначеності – це швидко приймати рішення, що є важливішим за попереднє планування. Цей висновок стосується будь-якої серйозної кризи. По-друге, досвід війни ще раз підкреслив важливість живого спілкування – ми почали відчувати його брак через те, що майже всі працювали віддалено. З початку війни люди згуртувались і почали більше комунікувати один з одним, і ця нова побудова та відновлення контакту стали дуже цінними. Цей результат видимий як на індивідуальному рівні, так і на рівні компанії. Поступово співробітники в Україні почали повертатися в офіси, навіть розмови за кавою чи вечори настільних ігор стали більш затишними та в якомусь сенсі терапевтичними. Ми всі чекаємо на перемогу і наближаємо її як можемо, та вже навіть готуємось брати активну участь у відбудові нашої країни.


Особисто для себе я виніс урок частіше погоджуватися на те, що мені пропонує всесвіт і бути вдячним за це. Думаю, через цю причину і стосунки між людьми всередині компанії стали міцнішими, а люди ще більш відкритими.


コメント


bottom of page