top of page

Марта Герус

Директорка з маркетингу

"Стосовно бізнесу завдання було одне – забезпечити максимально безперебійний процес будівництва в нових реаліях."







Avalon - інвестиційно-девелоперська компанія заснована у Львові 2014 року для управління прямими девелоперськими інвестиціями у комерційну та житлову нерухомість. З 2014 року компанія «Авалон інк.» під брендом Avalon успішно залучила більше 6 тисяч інвесторів, реалізувала 14 інвестиційно-девелоперських проєктів житлової та комерційної нерухомості площею на понад 500 тис. кв. м.







Ситуація з компанією до війни. Як би сам учасник описав стан сфери та компанії до війни


Сфера нашої діяльності, а саме ринок нерухомості, стрімко розвивався та набував чіткого тренду вгору. Звісно 2020 рік вніс свої корективи, проте ми не настільки гостро відчули загальну паніку від пандемії, тому впевнено продовжували працювати, реалізовувати будівництво та виконувати зобов’язання. Еволюційний розвиток ринку також відчувався, багато речей набули системності, клієнт розумів диференціацію нерухомості, його сегментацію, поняття цінності інвестиції та ін.

Ми впевнено розуміли куди рухатись, хто наш клієнт та що саме він хоче. Задавали тренди, впроваджували інновації, диференційовували наш продукт і мали чіткий план розвитку компанії.


Чи готувалась компанія до можливої війни? Як саме?


Наша робота реалізована таким чином, аби мати завжди план Б, і навіть план С. Чи готувались ми саме до війни? Ні. Чи були ми готові до кризового періоду – однозначно. Це надзвичайно допомогло нам пережити перші місяці повномасштабної війни, а саме переналаштувати процеси, переформатувати режим роботи, визначити пріоритетність прийняття рішень та виконання зобов’язань.


Які рішення стосовно бізнесу та команди (персоналу) компанія приймала в перші години та перші тижні війни


В перші години повномасштабного вторгнення рішень було декілька – не панікувати, забезпечити безпеку команди та організувати максимально безперервну комунікацію з нашими клієнтами. Наступними нашими діями була організація координаційного внутрішнього штабу, реорганізація процесів, визначення оперативного плану, за яким ми і діяли.


Стосовно бізнесу завдання було одне – забезпечити максимально безперебійний процес будівництва в нових реаліях, а також максимально швидко виконати всі свої зобов’язання перед клієнтами. Вже через 6 місяців після початку повномасштабної війни ми передали більше ніж 800 об’єктів нерухомості своїм власникам.

Стосовно ж команди було прийнято надскладне, але необхідне рішення – довелось оптимізуватись. Проте зараз, за першою можливістю, ми повертаємо наших людей назад.


Як змінився чи адаптувався продукт компанії через війну?


Продукт в своїй суті не змінився, адже ми вже довгий період вивчали, що саме хоче наш клієнт, який в нього «біль» та який продукт є оптимальним. Підхід ж до вибору безумовно змінився. Після 24 лютого «трендовими» стали вже збудовані готові квартири, адже в надскладному інфополі покупці хотіли мінімізувати свої ризики і це було для нас очікувано. Лідером продажів також стали підземні паркомісця, адже окрім комфорту, це також інвестиція в безпеку. Сьогодні ми вже бачимо певну стабільність в купівельній поведінці клієнтів, повернення її до довоєнних алгоритмів.


Що змінилось в підходах до управління компанією через війну? (напр. горизонт планування, підходи до планування, способи та інструменти управління тощо)


Стратегічні цілі та основні підходи, що лягають в принципи роботи нашої компанії, не змінились. Якщо говорити про тактичний рівень, то тут звісно доводиться дуже часто адаптовуватись в моменті та приймати правила гри, які диктує контекст в якому зараз всі перебуваємо. Суттєвих змін в підходах до планування немає, завжди готові до декількох варіантів, операційно звісно виникають ситуативи, але намагаємось швидко і конструктивно їх вирішувати.


Складніше в інформаційно-комунікаційному полі, адже наш продукт не є продуктом першої необхідності, тому при загостренні ситуації в регіоні чи державі, ідея купівлі житла відкладається і ми це розуміємо.


Непросто також і при запусках нових продуктів чи нових інфоприводів, адже потрібно не забувати про «доречність» та адекватність розуміння пріоритетів інфопростору.

Також вважаємо, що зараз кожна компанія має обрати для себе сферу допомоги та підтримувати тих, кому це потрібно в такий нелегкий час. Ми завжди були активні в рамках благодійності та допомагаємо фонду Рідні, де займаються прилаштуванням дітей в сім’ї, а також їх соціалізацією. В час війни вони активно сфокусувались на евакуації та гуманітарній допомозі дітей та їх рідних.



Який стан компанії після пів року війни. Які плани на майбутнє?


Пріоритетом номер один з початку повномасштабного вторгнення було максимально швидко відновити будівництво та в повному обсязі виконати свої зобов’язання перед клієнтами. Зараз, коли левову частку квартир ми передали своїм власникам, ми працюємо над існуючими проектами, а також активно розвиваємось в напрямку нових. Турбулентність в ринку присутня, але ми повинні бути свідомі того, що завершитись вона може тільки після перемоги.


Ми зберегли міцний кістяк, вибудували процеси в кризових умовах, розібрались настільки глибоко в деяких процесах, що тепер точно можемо надбудовувати стратегії розвитку. Ми чітко відділили для себе необхідне, сформували напрямок, за яким рухатись.

На майбутнє плани доволі амбіційні - нові проекти, інноваційні рішення та цікаві ідеї, які вже навіть зараз імплементовуємо в життя. Звісно війна впливає на нас та ринок в цілому, проте ми навчились бути гнучкими та адаптовуватись під різні сценарії розвитку подій.



Які основні уроки, які менеджер/компанія виніс через війну


Цей рік показав, що найцінніше, що в нас є - наша команда. Це люди з якими працюєш пліч-о-пліч, долаєш неймовірні труднощі та розділяєш щасливі та особливі моменти. Цей рік точно не про бізнес-показники, хоча вони присутні, не про власні амбіції, а про вміння адаптуватись.


Ми навчились насолоджуватись процесом, розвиватись разом та бути опорою для наших клієнтів. Нещодавно відвідуючи будівельний майданчик, дивилась скільки людей там і скільки людей в бек офісі працює одночасно над тим, щоб наші мешканці щасливо жили в майбутньому та будували своє життя в наших житлових комплексах. Від цього мурахи по тілу, адже попри всі складні моменти, ми не здавались та продовжували працювати щодня.


Незліченна кількість повітряних тривог разом, перші масовані ракетні атаки, дні без електрики та зв’язку, сльози радості від гарних новин на фронті та невимовний біль від трагічних моментів – все це ми проживали і проживаємо далі разом з командою. Такі речі дуже об’єднують в духовному сенсі, а це в свою чергу дуже допомагає здобувати нові цілі в роботі, яка в свій час стала чи не єдиним острівцем стабільності в хаотичному вирі подій.


Якщо говорити, про особисті інсайти, то найскладнішим було звикнути, що ніколи вже не буде як раніше. Прокидаючись вранці, іноді було важко спрогнозувати що буде ввечері, не говорячи вже про плани на тиждень, місяць чи рік. Проте мій склад характеру такий, що навіть у темні часи мені вдалось знайти світлі моменти, особисті перемоги та радісні емоції.


Якщо підсумовувати, то ми змінились, стали сильніші і впевненіші. Ну і звісно така очікувана Перемога дуже драйвить бажання працювати і розвиватись, щоб активно допомагати та бути свідомими громадянами своєї держави.


bottom of page