top of page

Ольга Занько

Listex
Керівник компанії

"В нас ніколи не було досвіду раніше як діяти в таких ситуаціях, але тепер на все життя буде розуміння, що компанія, процеси, команда завжди мають бути підготовлені до певних екстренних ситуацій."






Listex це продуктова IT компанія, яка пропонує найкраще технологічне рішення для розвитку та діджиталізації сфери роздрібної торгівлі/рітейлу в Україні. Наша унікальна технологія допомагає оптимізувати більшість бізнес-процесів для всіх учасників ланцюга постачання товарів.




Ситуація з компанією до війни. Як би сам учасник описав стан сфери та компанії до війни.


Ми продуктова IT компанія, створюємо діджитал каталог даних для товарів FMCG. За 8 років існування, компанія співпрацює майже з усіма національними та регіональними торговими мережами, а також, із виробниками, дистрибуторами, імпортерами та постачальниками. До війни ми активно допомагали українському рітейлу оптимізувати внутрішні бізнес-процеси за допомогою нашого рішення.


Чи готувалась компанія до можливої війни? Як саме?


Ми до останнього не вірили, що це можливо в 21 сторіччі в центрі Європи. Ми говорили з командою про можливі події, про тривожний чемоданчик, про те, як діяти, якщо все ж таки війна почнеться. Жалкую про те, що я недостатньо приділяла уваги підготовці до війни процесів, бо дійсно вірила, що цього всього не трапиться і намагалася тримати настрій команди оптимістичним до останнього.


Які рішення стосовно бізнесу та команди (персоналу) компанія приймала в перші години та перші тижні війни.


В перші години ми виплатили всім зарплати, тому що було опасіння, що зникне зв'язок і ми не зможемо цього зробити. Далі координували виїзд команди та іх сімей, тримали зв'язок з усіма. Перші два місяці війни наш офіс не функціонував, але ми відновили деякі процеси віддалено вже через місяць після початку війни. Крок за кроком ми перебудовували та оптимізували наші внутрішні процеси та вбудовувалися в процеси клієнтів.


Як змінився чи адаптувався продукт компанії через війну?


Ми змінили багато процесів і адаптували іх під сучасні реалії. Ми створюємо базу даних про товари і весь цифровий контент ми генеруємо самостійно (тобто всі товари проходять оцифрування в нашій фотолабораторії), тому нам необхідно було перелаштувати процеси так, щоб ми безперервно постачали дані про товари клієнтам.


Що змінилось в підходах до управління компанією через війну? (напр. горизонт планування, підходи до планування, способи та інструменти управління тощо)


Горизонт планування змінювався від декількох днів вперед до декількох місяців, але все одно до сих пір адаптуємо наші плани під події, які постійно змінюються. Але всі українці дуже адаптивні, тому і ми знаходимо вихід з кожної нової складної ситуації, але найголовніше, що тримаємося разом.


Який стан компанії після пів року війни. Які плани на майбутнє?


Ми змогли відбудувати всі операційні процеси, повертаємо комерційну діяльність в робочий стан. Команда за рік показала неймовірний рівень самомотивації, самостійності та ефективності. В нас багато планів, ми продовжуємо покращувати наш IT продукт, щоб клієнтам було зручніше користуватися сервісом, ми запускаємо роботу з фарма-рітейлом та дрогері, щоб ще більше сфер рітейлу могли користуватися якісними даними про товари Listex та за допомогою них оптимізувати та автоматизувати свої внутрішні бізнес-процеси.


Які основні уроки, які менеджер/компанія виніс через війну


В нас ніколи не було досвіду раніше як діяти в таких ситуаціях, але тепер на все життя буде розуміння, що компанія, процеси, команда завжди мають бути підготовлені до певних екстренних ситуацій. Є чітке розуміння, що команда - це найцінніше, бо саме завдяки людям ми можемо рухати наш бізнес вперед сьогодні. Мрія в нас одна на всіх - це наша перемога і ми віримо, що так і буде, і ми всі разом відбудуємо нашу Україну.


bottom of page