top of page

Роман Петрик

Uklon
VP of product

"Ми завжди сміливо вносимо зміни до внутрішніх процесів. Наприклад, ще минулого року, задля підвищення власної ефективності, всі продуктові команди перейшли на канбан (з япон. метод управління розробкою програмного забезпечення). У часи повномасштабної війни це рішення виявилося для нас рятівним."



Мене звати Роман Петрик. В компанії Uklon з 2018 року. Мій кар’єрний шлях розпочинався із напряму Business Analyst. Одним із перших завдань було скорочення flow виклику авто до 2-ох етапів. Дану задачу ми успішно виконали. Після не просто поїхало, а полетіло. 🚀 Далі була роль Business Analyst Lead та Product Owner. Починаючи з листопада 2021 року виконую роль VP of Product в Uklon. Додатково продовжую виконувати обов'язки PO Rider Team, а також в моїй зоні відповідальності знаходиться розвиток таких напрямків як: картографія (MapService) та напрямок B2B (Corporate team).







Uklon - українська продуктова IT-компанія, розробник одноіменного райд-хейлінг сервісу.

За розробкою продуктів під брендом Uklon стоїть потужна команда, яка кожного дня працює над удосконаленням та підтримкою однієї з найбільших інфраструктур на ринку країни, забезпечуючи взаємодію драйверів та райдерів.

Продукти Uklon – це додатки та веб-сайти, через які користувачі мають можливість робити замовлення автомобіля, а водії їх отримувати; ми створюємо власну систему управління внутрішніми процесами (CRM), власний картографічний сервіс та власне рішення, що відповідає за інтеграцію з платіжними провайдерами.

Наша команда завжди використовує найновіші технологічні рішення та методології, має мікросервісну архітектуру та хмарні обчислення, впроваджує інтелектуальні інструменти та намагається завжди бути найтехнологічнішим лідером у своєму напрямку.


Ситуація з компанією до війни. Як би сам учасник описав стан сфери та компанії до війни?

Скажімо так, стан розвитку нашої сфери був досить активний, вона динамічно розвивалася. До війни у нас було дуже багато амбіційних планів, які стосувалися виходу на нові ринки, впроваджень нового функціоналу у наш додаток.

Чи готувалась компанія до можливої війни? Як саме?

21 чи 22 лютого у компанії проводили зустріч, All hands meeting, де підіймалося питання ймовірної повномасштабної війни із засновниками. Тоді почалася часткова підготовка з огляду на те, яким буде вплив на компанію. Не було такого, щоб усі удавали, ніби нічого не відбувається. Тобто, у кожного було якесь своє судження, буде війна чи ні, ця тема обговорювалася.


Які рішення стосовно бізнесу та команди (персоналу) компанія приймала в перші години та перші тижні війни?

24 лютого, після того, як нашу країну підняли о 5 ранку, нам в корпоративному месенджері повідомили, що компанія надає всім оплачувану відпустку до кінця робочого тижня. За цей час наші колеги могли переміститися, скажімо, з північної чи східної частини України на захід.


Хочу зазначити, що у цей день нам було повністю виплачено винагородження за лютий, тобто компанія фінансово підтримала всіх. У кого була можливість, ті вже з наступного понеділка починали потроху виконувати робочі задачі.


HR департамент оперативно запустив проєкт hr.help, в межах якого активно допомагав колегам шукати житло, транспорт та закривав інші потреби для переміщень між містами. Це дуже допомогло нашим учасникам команди швидко знайти нове місце як для себе так і для родини.


Як змінився чи адаптувався продукт компанії через війну?

У нашій компанії було 12 продуктових команд. Після початку активних бойових дій команду Uklon Share, яка займалася окремим продуктом, розформували. Ресурси цієї команди ми розподілили між іншими продуктовими проектами. В Uklon не було скорочень в ІТ секторі взагалі.


Після 24 лютого ми запустили 2 нових продукти для допомоги українцям.

Перший - це “Волонтер”, де ми оперативно організовуємо потрібне авто для перевезення вантажу чи трансферу людей. Забезпечували доставку води, продуктів, пального, їжі, коли цього потребувало ЗСУ або ТРО.

Другий продукт, який ми запустили, це авто класу “Евакуація”. Сьогодні він має назву “Міжміст” - сервіс для міжміських перевезень. З допомогою нашої data science team, ми побачили, що багато користувачів хотіли б замовити міжміську поїздку, але раніше Uklon такої послуги не надавав. Розробка цієї послуги була у нас в планах, але скажімо так, трохи пізніше, не в березні. Ми усвідомлювали, що потрібно бути гнучкими, розуміти першочергові потреби користувачів, тому команда швидко перегрупувалася і надала користувачам можливість користуватися “Міжмістом”.


Нещодавно додаток Uklon змінив назву на Uklon SuperApp. Uklon SuperApp – не звичайний застосунок, а міський мультитул, який надає більше однієї послуги. 24 лютого ми були змушені поставити його розробку на паузу. Ми розв'язували ті задачі, рішення до яких наш користувач та ринок потребували безпосередньо у той момент. Ми повернулися до реалізації цього проекту трохи згодом і провели його успішний реліз влітку. Протягом червня та липня команда активно займалась впровадженням SuperApp. Спочатку нова версія додатку з'явилась у невеликих містах, далі підключили мільйонники, а останнім - Київ.


Що змінилось в підходах до управління компанією через війну? (напр. горизонт планування, підходи до планування, способи та інструменти управління тощо)?

У нас були чітко заплановані перший та другий річні квартали. Завдання з кінця першого кварталу довелося робити швидше. Вважаю, що у другому кварталі, який починався із квітня, нам вдалося на 70-90 % досягнути тих показників, які ми для себе виставляли. Не бізнес показників, а технічного функціоналу, який ми запланували випустити.


Ми завжди сміливо вносимо зміни до внутрішніх процесів. Наприклад, ще минулого року, задля підвищення власної ефективності, всі продуктові команди перейшли на канбан (з япон. метод управління розробкою програмного забезпечення). У часи повномасштабної війни це рішення виявилося для нас рятівним. Вже після першого тижня роботи нам вдалося вийти на 80% продуктивності наших команд. Хтось був онлайн, хтось був офлайн. В нашому ІТ дивізіоні було також квартальне планування і воно не зазнало змін, ми його досі використовуємо.


Який стан компанії після пів року війни. Які плани на майбутнє?

Вже за тиждень після початку повномасштабної війни ми відновили 80% продуктивності. Uklon одна з небагатьох компаній в країні, яка не припиняла свою роботу навіть в найскладніших містах і зараз у дашборді Monobank ми є лідерами у своїй категорії. Якщо порівняти липень 2022 року з липнем 2021 року, то кількість поїздок у нас зменшилася на 20%. За кількістю виконаних замовлень за липень 2022 року до січня-лютого 2022 року наші показники впали на 40%. В березні у компанії було семикратне падіння.


На ринок впливає ситуація на фронті. Ми вдячні ЗСУ, адже, якби в Києві залишилася напруга, ми б взагалі не дійшли до цих показників. Звісно, що показники не такі, як ми очікували, бо за 2021 рік ми зростали досить високими темпами, проте зараз хочеться сказати, що від місяця до місяця спостерігається позитивна динаміка відновлення поїздок. Під час війни ми запустилися в новому місті, у Кам'янці-Подільському. Також розширили покриття в 10 областях і, на цей момент, Uklon доступний у 29 населених пунктах.


Ми плануємо масштабувати бізнес у нові країни. В компанії достатньо технічної експертизи та напрацьованих сучасних рішень, які можна використовувати для інфраструктури міст і вони можуть бути корисними не лише для бізнесу, а й для держави. У планах робота із соціальними проектами.


Які основні уроки, які ти як менеджер виніс через війну?

В компанії чітко розуміють, що найбільшою цінністю будь-якого бізнесу була і залишається команда. Це основний драйвер, як для життя, так і для розвитку продукту. В ІТ дивізіоні у нас не було скорочень, це дуже похвально.


Як менеджер зрозумів, що треба вміти дуже швидко адаптуватися до ринку і потреб. Якщо в команди та в тебе, як в менеджера, не буде гнучкості, вміння швидко приймати рішення, то можна потрапити в прірву. Якщо ж це є, то це допоможе зберігати стабільність бізнесу та бачити простір для зростання навіть у такі часи, як зараз.


Мені щиро імпонує те, з яким запалом в очах та налаштуванням на результат учасники команди поверталися до роботи. Ми виконуємо робочі задачі для країни, ми знаємо, що ми потрібні і це дуже мотивує кожного з нас робити більше і краще.

bottom of page