top of page

Єгор Яроцький

MEGOGO
Chief Product Officer

"У перший же день ми відкрили доступ до безплатного телебачення, щоб люди мали змогу отримували актуальну інформацію. Пізніше, спільно з командою “Дія” ми розробили “Дія TV”, що дозволяє переглядати телеканали прямо зі смартфона та навіть за відсутності ТБ-сигналу."



Єгор Яроцький долучився до команди MEGOGO в 2013-му році. В компанії обіймає посаду директора з продукту медіасервісу. Зокрема відповідає за створення та реалізацію стратегії продукту, покращення його функціонування, підвищення обізнаності клієнтів про продукт, а також керує проєктами для розробки всіх B2C та B2B продуктів. До цього понад 10 років займався product-менеджментом, має практичний досвід у різних сферах бізнесу та напрямках, таких як: банківська справа, рітейл, платіжні термінали та системи.

Мультимедійний сервіс MEGOGO починав свою роботу 11 років тому. Сьогодні MEGOGO – це мультимедіа платформа, яка об'єднує в собі класичний онлайн кінотеатр, послуги віртуального Pay TV провайдера, створює спортивний контент та є його ексклюзивним дистриб'ютором.
Також ми об'єднуємо UGC (з анг. user-generated content) контент, працюємо з аудіо продуктом, займаємося створенням та дистрибуцією аудіокниг та подкастів, координуємо production з власною студією озвучування MEGOGO Voice. Крім цього надаємо послуги для B2B ринку: аутсорс, вайтлейбл розробки, проекти тощо.
Медіасервіс MEGOGO функціонує за усіма можливими моделями монетизації: контент за передплатою, з переглядом реклами, поштучний продаж та безкоштовний контент. Якщо конкретніше, то це SVOD, AVOD, FVOD та TVOD в одному місці.

MEGOGO — міжнародний медіасервіс, заснований у 2011 році в Україні.

Платформа налічує понад 200 000 годин контенту на будь-який смак. Співпрацює як із великими фабриками масового кіновиробництва, так із невеликими студіями авторського та альтернативного кіно. Серед партнерів FOX, BBC, Sony, Walt Disney, Universal, Warner Brothers, Paramount Pictures та інші. А ще MEGOGO ексклюзивно транслює матчі Ліги чемпіонів УЄФА, єврокубки та топові спортивні події серед яких і бокс від Top Rank.

В каталозі MEGOGO доступні фільми у UHD, HDR та 4K якості, а серед доступних мов для перегляду: українська, англійська, азербайджанська, литовська, казахська, естонська, грузинська та інші. Також медіасервіс працює над тим, щоб контент був доступним для всіх користувачів, тому регулярно збільшує каталог фільмів жестовою мовою та з аудіодескрипцією.

MEGOGO змінює звички користувачів про сучасне споживання контенту: телебачення з інтерактивними функціями, кіно і мультфільми високої якості, система рекомендацій контенту на основі переваг, власні тематичні інтерактивні канали, окремий розділ з іграми на Smart TV, тисячі аудіокниг і подкастів.


Ситуація з компанією до війни. Як би сам учасник описав стан сфери та компанії до війни?

Для компанії цей період супроводжувався дуже активним розвитком у всіх напрямках. За 10 років кардинально змінився настрій суспільства стосовно купівлі, продажу та розробки легального контенту. Це був наш пік. Ми зростали і наша аудиторія зростала.


Чи готувалась компанія до можливої війни? Як саме?

Скажу відверто, ми не готувалися, бо у повномасштабну війну взагалі ніхто не вірив. Ми не переїжджали та не вивозили людей за кордон. Спільні міркування зводилися до того, що ескалація може бути на тимчасово окупованих територіях. Ніхто не передчував повномасштабної агресії на всій території України.

У період, коли весь світ зупинився через Covid-19, ми перейшли на ремоут, потім напів ремоут. Тому, коли почалася війна, ми вже були частково готові до гібридної схеми роботи в якій живемо зараз.


Які рішення стосовно бізнесу та команди (персоналу) компанія приймала в перші години та перші тижні війни?

Основою для нас була безпека людей та їх рідних. Коли о 4-5 годині ранку почали з'являтися новини про обстріли, ми дали усім вказівку подбати про особисту безпеку та підтримувати постійний контакт з лінійними керівниками. Працівникам виплатили зарплатню на місяць вперед.


В перші дні у нас працювали лише критичні служби, які підтримували сервіс. Так як MEGOGO є найбільшим ОТТ-сервісом в Україні та Східній Європі, який слугує ще й інструментом донесення інформації – важливим було підтримувати інфраструктуру та захищатись від DDoS атак.


Звичайно, одним з перших кроків стало те, що ми припинили будь-яку співпрацю з країною-агресором та видалили весь контент рф з платформи.


У перший же день ми відкрили доступ до безплатного телебачення, щоб люди мали змогу отримували актуальну інформацію. Пізніше, спільно з командою “Дія” ми розробили “Дія TV”, що дозволяє переглядати телеканали прямо зі смартфона та навіть за відсутності ТБ-сигналу. Для дітей та підлітків ми поновили матеріали школи онлайн, яка була започаткована ще у розпал Covid-19. А також спільно з Міністерством Освіти та науки України та ЮНІСЕФ організували онлайн школу та дитячий садочок онлайн НУМО з розвивальними заняттями для дітей 3-6 років.


Як змінився чи адаптувався продукт компанії через війну?

У перші тижні повномасштабного нападу ми домовилися із правовласниками відкрити на нашій платформі безоплатно контент на теренах тих країн, куди масово поїхали біженці. Українські телеканали ж транслювалися на весь світ у вільному доступі, щоб за кордоном могли побачити, що відбувається в нашій країні та отримувати лише правдиві новини.


Пізніше, завдяки домовленості із правовласниками, ми відкривали безкоштовний перегляд футбольних матчів, щоб дати українцям змогу відволіктися, видихнути хоча б на декілька годин.


Ми змінили політику компанії щодо повернень оплати за послуги. В Україні ми повертаємо гроші без додаткових умов та розглядів.


Щодо контенту: дотепер багато загальнонаціональних телеканалів є у вільному доступі на нашому сервісі, проте частину контенту ми змушені були повернути у платні моделі монетизації. Ми, як і будь-який бізнес, маємо платити зарплати, податки та підтримувати українську економіку.


Адже прибутки значно зменшилися. Передбачувано, рекламний ринок України на початку повномасштабної війни дуже постраждав. Усі перестали взагалі заробляти на рекламі. Лише зараз ми спостерігаємо його відновлення. У перші дні у нас лишалося багато рекламного інвентарю, який ми відразу відправили у благодійні фонди або напряму в ЗСУ.


Що змінилось в підходах до управління компанією через війну? (напр. горизонт планування, підходи до планування, способи та інструменти управління тощо)?

Питання управління компанією у нас вирішили ще під час Covid-19. Усі процеси були налаштовані таким чином, що працівникам було не обов'язково знаходитися фізично в офісі. Пріоритетною метою для нас, як керівників, було зберегти команду. Саме тому у нас не було скорочень та жорстких ходів, які могли б суттєво погіршити стан команди.


Стало більше внутрішніх комунікацій, особливо у перші дні війни:“як ти?”, “де ти?”, “що ти?”. Ми вели таблицю, у якій була інформація по кожній людині в компанії, для розуміння де вона знаходиться і чи потрібна їй допомога.


Ми зупинили усе наше планування на 2 місяці. Працювали лише над тим, що було критичним, а решту часу люди використовували для забезпечення власної безпеки, для допомоги Україні та ЗСУ. Хтось пішов в ТРО, хтось у волонтерку.


Раніше продуктовий горизонт планування у нашій компанії сягав 3-5 років. По факту цей термін залишився, але відбулися зміни у пріоритетності. Тобто, ми перш за все починаємо робити задачі, які дозволять нам отримати більше прибутку в короткій перспективі. Як, наприклад, запущений нами проєкт MEGOGO аутсорс, в який входить консультування інших компаній. У спеціалістів нашої компанії є багато унікальних компетенцій, яких не вистачає навіть на світовому ринку, тому ми частково почали використовувати свої ресурси також на цей напрямок.


У найближчий рік-півтора ми плануємо вихід на нові ринки, зокрема Польщі створення додаткових функцій, які дозволятимуть нам отримати більше доходів, і, звичайно, контролювати те, що впливає на якість роботи сервісу, як такого.


Які основні уроки, які ти як менеджер виніс через війну

Ви знаєте, є така добра книжка “Чорний лебідь” (авт. Нассім Ніколас Талеб). У ній існує термін “антикрихкість”. Особисто для мене – це доказ того, що треба створювати такі компанії та проєкти, які навіть у тотальній війні будуть жити, давати людям змогу заробляти та підтримувати свою країну. Все в житті може трапитися - від падіння астероїда до появи прибульців. Неможливо врахувати все, але потрібно будувати такі системи та проєкти, які будуть витримувати сильну «турбуленцію». І це не лише про бізнес. Це й про родинні відносини, дружбу, роботу, хобі. Усе це повинно бути міцним і вміти пережити найстрашніші випробування. Для нас ця війна стала тим самим прибуттям астероїда. Переломним моментом в житті кожного. Де ти мусиш адаптовуватися, аби вижити.


Персональна підтримка і зв'язок, які були побудовані в компанії є дуже важливими, коли відбувається перехід на ремоут. Переконався на собі, що коли людям не все одно, що вони роблять, і вони піклуються про один одного, в тому числі про колег – ваш бізнес витримає. Мабуть, є все ж таки у нашій державі кейси коли люди все кинули й пішли займатися своїми справами. Такого не повинно бути у вашому бізнесі, у ваших стосунках. Нехай у вашому житті завжди буде ядро, на яке можна спиратися.

bottom of page