top of page

Сергій Бут

Lidea Україна
Виконавчий директор

якуючи нашим захисникам, які з перших годин самовіддано боронили країну, а також українським фермерам, які буквально через два тижні після вторгнення почали запитувати про наявність насіння, ми обережно продовжували нашу роботу. "







Компанія Lidea - сучасний та інноваційний мультикультурний бренд, який пропонує українським сільгоспвиробникам широкий вибір сортів та гібридів таких культур: кукурудза, соняшник, сорго, соя, озимий ріпак, озима пшениця. Насіння компанії Lidea максимально задовільняє потреби українських фермерів за своїми біологічними характеристиками (високий вміст цінних речовин, олії, білку тощо)






Ситуація з компанією до війни. Як би сам учасник описав стан сфери та компанії до війни?


До повномасштабної війни агросектор України інтенсивно розвивався, це стосується всього, зокрема, новітніх технологій вирощування та захисту культур. Усі наші сільгоспвиробники активно інвестували в майбутнє, будували елеватори, склади, збільшували поливні площі, оновлювали машинно-тракторний парк тощо. На фоні привабливих цін на товарне зерно складались дійсно позитивні умови для планування завтрашнього дня.


Наша компанія також впевнено рухалася вперед і розвивалась, ми саме восени відсвяткували успішний рік після злиття компаній Euralis та Caussade Semance і створення компанії Lidea. Були погоджені плани зростання бізнесу та інвестицій у виробництво на наступні три роки, щоб забезпечувати стале зростання продажів.


Чи готувалась компанія до можливої війни? Як саме?

Так, ми готувались, навіть у наших прогнозах, які подавалися до штаб-квартири, завжди передбачалася можливість подальшої ескалації з боку агресора. До того ж десь за півтора місяця ми зібрали менеджмент-команду та погодили декілька сценаріїв розвитку подій при умові повномасштабного вторгнення, ми навіть мали план дій у разі ескалації з боку Півночі в напрямку на Київ.


Які рішення стосовно бізнесу та команди (персоналу) компанія приймала в перші години та перші тижні війни?


З ранку 24-го ми провели екстрену нараду менеджменту компанії із залученням колег зі штаб-квартири і найперше, що ми погоджували, — це питання безпеки людей (персоналу).


Ми ухвалили рішення стосовно забезпечення наших працівників заробітними платами наперед, також дозволили регіональній команді використовувати корпоративні автомобілі для евакуації сімей і самих співробітників. Створили на щоденній основі моніторинг стану команди загалом й кожного працівника компанії зокрема.

Наступним кроком було прогнозування можливості ведення бізнесу і в цілому функціонування організації в нових реаліях. Ми переглянули прогноз виконання бюджету або, щоб бути точним, ми були вимушені критично зменшити прогноз по продажах. Та, дякуючи нашим захисникам, які з перших годин самовіддано боронили країну, а також українським фермерам, які буквально через два тижні після вторгнення почали запитувати про наявність насіння, ми обережно продовжували нашу роботу.

Звісно, все залежало від бойових дій у конкретних регіонах, наприклад, по Півночі та Південному Сходу було важко щось планувати, та ми й там працювали активно, а от Центр і Захід були нашим пріоритетним напрямом для фокусу команди, адже дані регіони і мали б взяти на себе основне навантаження щодо забезпечення країни сільськогосподарською продукцією.


Хоча, варто зазначити, спрацювали всі регіони, навіть прифронтові райони були забезпечені насінням і все це відбулось тільки завдяки рішучим діям українського народу. Вже в 20-х числах березня ми поновили роботу насіннєвого заводу, а в квітні активно відвантажували замовлення наших клієнтів та партнерів дистриб'юторів.


Як змінився чи адаптувався продукт компанії через війну? Що змінилось у підходах до управління?


Якщо говорити про продукт компанії, а саме наші гібриди, то, звісно, портфель Lidea залишився, ми навіть продовжили в цьому складному сезоні виводити на ринок нові гібриди: ЕС Цейлон, ЕС Белфіс, ЕС Агора по соняшнику та ЕС Міледі, Ініці по кукурудзі.

Водночас, якщо говорити саме про «продукт» у розумінні нашої пропозиції, то ми в своїх підходах стали більш сфокусованими та конкретними. Команда сьогодні тісніше співпрацює з нашими фермерами і великими господарствами, що дозволяє більш якісно виявляти потреби й, зважаючи на це, формувати рішення і пропозиції.

Також є специфіка насіннєвого бізнесу, а саме: для забезпечення наявності гібридів ти маєш планувати власну діяльність на 2–4 роки наперед. З огляду на це, незважаючи на всі ризики і труднощі, ми повинні бути далекоглядними в плануванні, що й продовжуємо робити.


Який стан компанії після 10 місяців війни? Які плани на майбутнє?


Наразі ми повністю завершили сезон 2022 року, по кожній культурі була проведена оцінка частки ринку, і я хочу відзначити, що й у таких складних умовах наша команда показала сильні результати, відмічено навіть невелике зростання частки ринку по соняшнику та кукурудзі, в озимому ріпаку ми втримались на обсягах минулого року, що також я вважаю високим результатом.


Ми активно підтримуємо наших колег, які вступили до лав ЗСУ та боронять країну, а ще продовжили укомплектування регіональної команди по регіонах, щоб мати змогу більш якісно і збалансовано працювати з господарствами. За останні пів року до нашої компанії доєдналися 4 нові регіональні менеджери.


Однак найголовніше, що ми продовжуємо інвестувати в Україну, зокрема, було погоджено збільшення локального виробництва насіння, особливо по соняшнику та кукурудзі. Це, своєю чергою, забезпечить стабільність і швидкість при задоволенні потреб клієнтів та дозволить активніше виводити на ринок нові, сучасні, найкращі продукти. І я дуже вдячний глобальному правлінню компанії, що вони продовжують вірити та інвестувати в Україну.


Які основні уроки, які менеджер / компанія виніс через війну?


Основний урок, який ми винесли, — це насамперед те, що потрібно бути адаптивним і гнучким відповідно до ситуації. Lidea — це компанія, яка реально такою і є. Також дуже важливо мати заготовленими декілька сценаріїв дій та закріпити відповідальних людей по кожному з напрямів — не факт, що ситуація розвиватиметься точно за вашим сценарієм, але ж частина з цього вже точно буде вами відпрацьована і ви будете готові до певних ситуацій та змін.


А найголовніше — це команда, яка об'єднана єдиною ціллю, то є найцінніший скарб!

Для нас, як і для всіх українців, надважливою є Перемога, в яку ми віримо і наближаємо її кожного дня своєю сумлінною працею.


Comentários


bottom of page