top of page

Roman Marchenko (in progress)

RIA.сом Marketplaces
Chief Product Officer та член правління

"Компанія здійснила багато дрібних продуктових запусків. Ми одразу відмовилися від марки ВАЗ. Також у нас є можливість віддати свій автомобіль за зниженою ціною для ЗСУ."



Я Роман Марченко, Chief Product Officer, відповідальний за розвиток усього продуктового портфеля в компанії RIA.сом Marketplaces та член правління компанії. В ІТ я вже близько 12 років.
Основними брендами компанії є AUTO.RIA та DOM.RIA. Це відомі українські продуктові маркетплейси, які створюють українці для українців.
Наша місія – ми будуємо перевірений інтернет. Тобто, ми створюємо безпечні інноваційні продукти на ринках купівлі-продажу авто та нерухомості.



RIA.com — українська ІТ-компанія, що розвиває продукти AUTO.RIA, DOM.RIA та RIA.com, якими користуються мільйони українців. Місія RIA.com – будувати перевірений інтернет. Фокусуючись на перевіреності, маркетплейси AUTO.RIA та DOM.RIA формують надійний ринок авто і нерухомості. RIA.com є частиною міжнародної компанії RIA.com Marketplaces OÜ.


Ситуація з компанією до війни. Як би сам учасник описав стан сфери та компанії до війни?

До війни компанія швидко розвивалася. З моменту, як ми увійшли на ринок, молодим стартапом, і до 24 лютого ми поквартально приростали. У нас були амбітні плани з запуску нових продуктів та розвитку поточних на ринку.


Транспорт в Україну активно завозили з-за кордону (США, Європа), збільшувався попит на електромобілі. Серед нових автомобілів покращувалися умови кредитування.


У 2021 році ситуація на ринку купівлі-продажу нерухомості була висококонкурентною. Зростав попит на житло за межами міста. Наприклад, на таунхауси, де багато простору, власний двір. Люди цікавилися квартирами більше 35 м². Це свідчить про те, що українці і їх платоспроможність росла, а держава і економіка не стояли на місці.

Наш постійний фокус – перевіреність інформації про покупця, перевіреність продавця і товару, який він продає. Якраз це дозволяє нам вирізнятися на ринку і забезпечувати постійне зростання бізнесу і продуктів.

Чи готувалась компанія до можливої війни? Як саме?

Ми, як і більшість українців, вірили до останнього, що все буде добре і повномасштабного вторгнення не відбудеться. Проте, як український бізнес та роботодавець ми все ж думали про план Б. Попередній досвід карантину допоміг нам налагодити процес віддаленої роботи. Завдяки цьому, ми були певні, що не зупинимо нашу діяльність, не зупинимо роботу бізнесу. Напередодні працівники обмінялися фактичними адресами проживання, на випадок проблем із комунікацією. Це те на чому ми фокусувалися за 2 тижні до війни.


Які рішення стосовно бізнесу та команди (персоналу) компанія приймала в перші години та перші тижні війни?

Найголовнішою була безпека наших колег і їхніх сімей. ІТ бізнес – це, в першу чергу, кваліфіковані спеціалісти, це люди, тому ми фокусувалися на їхній безпеці. Усі разом шукали житло в Вінниці, в західних регіонах, намагалися максимально забезпечити транспортом, для того, щоб ті, хто мав бажання, швидше виїхали з зони бойових дій.


З командою ми з перших днів допомагаємо ЗСУ та ТРО. Компанією було перераховано близько 1 млн 166 тисяч гривень на спецрахунки Нацбанку України для збору коштів на потреби армії. Окрім того, RIA.сом організовував і організовує збір на автівки, які відправляють на передову. Ми неодноразово передавали комп'ютерну техніку та впроваджували ще багато інших ініціатив.





Як змінився чи адаптувався продукт компанії через війну?

Нам, як бізнесу, було важливо показати в перші дні війни свою залученість. На продукті ми додали важливі меседжі, щодо напрямку руху російського корабля, трішки змінили айдентику, додали державної символіки. Окрім того, інтегрували чимало можливостей для донатів. Також на сайті, де російська мова, тепер вказано, що це мова держави-терориста.


Компанія здійснила багато дрібних продуктових запусків. Ми одразу відмовилися від марки ВАЗ. Також у нас є можливість віддати свій автомобіль за зниженою ціною для ЗСУ.


В перші дні війни виросла потреба в оренді квартир, будинків. Західні, центральні регіони були у шаленому попиті. На ринку не все було «чисто», але саме наш бренд DOM.RIA дозволяв знайти адекватну вартість на наявне житло. Додатково ми запустили колаборацію з проєктом «Прихисток», де консультували в питаннях нерухомості, адже внутрішньо переміщених осіб всередині країни досі дуже багато.

Що змінилось в підходах до управління компанією через війну? (напр. горизонт планування, підходи до планування, способи та інструменти управління тощо)

З довгострокового планування ми перейшли на короткострокове. Ми, як правління, з менеджментом намагалися тримати дуже тісний зв'язок. Раніше ми зустрічалися для обговорень раз на тиждень, будували плани на квартал, а тепер мали дзвінки по декілька разів на день.

Щодо змін у продуктових задачах, то варто сказати, що ті, які колись відкладалися на невизначений термін, поверталися в опрацювання. На першому плані залишалися питання безпеки колег і їхніх сімей, і коли ці питання були вирішені, багато людей були готовими працювати. Можливість відволіктися на робочі задачі, коли ти перебуваєш в постійному стресі, була дуже цінною.

Вже через 2 місяці ми повернулися до звичних командних спринтів. Зараз ми знаходимося в тій стадії, коли можемо стратегічно планувати компанію і продукт на 2-3 роки вперед.





Який стан компанії після пів року війни. Які плани на майбутнє?

RIA.сом – це український продукт, створений для українців, тому ми продовжуємо підтримувати українську економіку. Запускаємо нові проекти, нові напрямки, нові бізнес-продукти. Наш автомобільний маркетплейс AUTO.RIA на початку наступного року отримає глобальний апдейт.


Загалом, не хотілось би зараз все розповідати, але планів багато і це добре. Ми, як соціально відповідальний бізнес, не можемо припиняти роботу, адже розуміємо, що треба сплачувати податки, підтримувати наш бюджет, створювати умови, де компанія і колеги зможуть й далі допомагати ЗСУ.

Які основні уроки, які ти як менеджер виніс через війну

Повномасштабна війна стала надзвичайним стресом для нашого покоління. Ти постійно думаєш про свою сім'ю, про їхню безпеку, про себе. Я побачив в очах колег холодний розум. Часто, коли переглядаєш чиєсь резюме, там пишуть про стресостійкість. Саме віра в державу і холодний розум, а не щось ефемерне, як стресостійкість, дійсно загартували весь продуктовий менеджмент нашої компанії і серце кожного українця.

Що допомагало мені тримати цей холодний розум? Віра. Віра в компанію, віра в колег, віра в державу і в її світле майбутнє. Саме тому наші плани такі амбітні, бо компанія, акціонери і я віримо в Україну, віримо в її майбутнє, в її економіку та розвиток.


Я пишаюся тим, що я українець. Я пишаюся, що наша держава показала всьому світу, як потрібно боронити свої кордони, відстоювати свою айдентику. І ми своїм продуктом будемо їй і надалі максимально допомагати.

Comentários


bottom of page