top of page

Євген Ніколайчук

TECHIIA
Chief Executive Officer

"Базова місія TECHIIA — виводити кращі українські технологічні рішення на світовий ринок. Задля цього ми проходимо нову ітерацію змін."






TECHIIAtech-холдинг, який виводить найкращі українські технологічні рішення на світовий ринок і розвиває сталий бізнес, заснований у 2019 році українськими підприємцями Олегом Кротом та Юрієм Лазебніковим. Управляє компаніями і проєктами в галузях ІТ-продуктів, кіберспорту, БпЛА, будівельних технологій, каршерингу, легкої промисловості.


Як би ви описали стан галузі та компанії до війни?


Технологічна галузь проходила відновлення та стабілізацію після періоду COVID-19. Ми відчували це на холдингу. Адже більша частина наших активів напередодні повномасштабного вторгнення рф набирала оберти.


До прикладу, в компанії WePlay Esports 2020 та 2021 роки були найпродуктивнішими: попри складні карантинні умови вона організовувала в Києві кіберспортивні події світового масштабу та підписувала нові контракти із виробництва відеоконтенту. ENESTECH Software, яка розвиває софт для комп’ютерних арен, пропрацьовувала вихід на нові ринки Азії та налагоджувала співпрацю з університетами США. Сulver Aviation, що надає послуги дистанційного моніторингу та аналітики земної поверхні за допомогою власних безпілотників, готувалася до чергового аграрного сезону та запуску інноваційного продукту. Ще низка проєктів розгорталася на український ринок.


У лютому 2022-го ми якраз затвердили нові пріоритети та за кількома напрямами були на низькому старті.

Чи готувалася компанія до можливої війни? Як саме?


Почнемо з того, що війна проти України ведеться з 2014 року. Наші фаундери ще відтоді тримають головним пріоритетом диверсифікацію. Бізнес не має залежати від одного ринку чи однієї країни, точок опори має бути декілька. Протягом восьми років фаундери реалізовували цей підхід — і він допоміг підготуватися економічно.


Всередині ми готувалися з точки зору мобільності та безпеки. Команда була навчена ефективно працювати віддалено. У нас були готові аварійні канали зв’язку з різними офісами. Ми не релокували співробітників завчасно, проте провели інструктажі для команд, щоб усі розуміли, що робити у випадку, якщо зникне зв’язок, де ми збираємося, хто має бути в офісі для розв’язання оперативних питань.


Які рішення стосовно бізнесу та команди (персоналу) компанія приймала в перші години та перші тижні війни?


Перше рішення власників — усі насамперед займаються своєю безпекою. Хто міг, той ставав до роботи. Зазвичай це відбувалося дуже швидко, бо для багатьох робота була острівцем стабільності в хаосі.


Холдинг через свою ГО «Фундація Течія» почав велику програму підтримки свободи України, яка триває досі. Ми на два квартали запровадили мораторій на звільнення. У перші тижні виплатили аванс за три місяці тим, кому це було потрібно. Допомагали із поселенням на заході Україні, із пошуком приміщень. У нас було декілька хабів, де люди могли розміститися, щоб бути у відносній безпеці зі своїми сім’ями.

Як змінився чи адаптувався продукт компанії через війну?


Позаяк у холдингу багато активів, а в них — своїх продуктів, скажу саме про зміни в активах. По-перше, всі бізнеси відразу повністю розірвали будь-які контракти та контакти з рф та білоруссю. По-друге, пришвидшили вихід на нові ринки. Приміром, ENESTECH Software стартувала у В’єтнамі, а WePlay Esports стрімко зайняла позиції в США. По-третє, активи пройшли трансформацію та випустили нові продукти. WePlay Esports стала WePlay Studios — старе ім’я стало затісним для величезної продакшн-експертизи компанії. Culver Aviation представила світові Menatir — автономну мережеву систему повітряного моніторингу за допомогою БпЛА, яка може працювати майже без участі людини.


За час повномасштабної війни TECHIIA приріс на кілька активів. Серед них — компанія Aestech, яка розробляє унікальні будівельні технології. Наприклад, завдяки її технології безрамного скління можна зводити скляні фасади без використання рам і алюмінієвих тримальних каркасів.

Що змінилось у підходах до управління компанією через війну?


Ми збільшили вимоги до активів і поставили в пріоритет фінансове зростання. Оптимізуємо взаємодію між компаніями, департаментами й командами. Децентралізували більше функцій, аби активи були більш варіативними в діях, але суворіше контролюємо виконання заявлених показників. Більше свободи та більше відповідальності натомість. Загалом ми регулярно запроваджуємо зміни в управлінні, щоб зберегти гнучкість бізнесу. Війна — лише додатковий поштовх.

Який стан компанії після півтора року війни? Які плани на майбутнє?


Базова місія TECHIIA — виводити кращі українські технологічні рішення на світовий ринок. Задля цього ми проходимо нову ітерацію змін. Фокусуємося на наукомістких та інноваційних проєктах із великою доданою вартістю, прискіпливіше дивимось на ефективність активів, швидше відкидаємо недоцільне. Мета — зробити унікальні продукти наших активів лідерами на нових ринках.


Також скажу про соціальні проєкти. До великої війни холдинг кілька років активно допомагав медицині через громадську організацію «Фундація Течія». Нині ми приросли на кілька нових суспільно корисних напрямів, щоб максимально підтримати українців у трагічні часи. Це не тільки гуманітарна допомога на десятки мільйонів доларів, а й допомога з протезуванням, і забезпечення доступу до медичної допомоги на деокупованих територіях. У перспективі — програми відновлення й освітньо-професійні проєкти.

Які основні уроки ви як менеджер винесли із війни?


Війна триває, тому поки рано говорити про остаточні уроки. Як проміжний висновок можу сказати: цінуйте людей, з якими проходите важкі часи.

bottom of page